MI-E RUȘINE

vârstă recomandată:

+11

durată:

1h

premieră:

septembrie 2019

MI-E RUȘINE este un spectacol despre tendința noastră de a deveni, în același timp, proprii tirani, dar și proprii sclavi. Atunci când fiecare trebuie să fie cel mai bun, confruntarea cu realitatea ne provoacă un șoc din care pot ieși numai frustrări și cinism.

text:

Alexandru Gorghe

distribuția:

Bogdan Bogdănoiu

regia:

Alexandru Gorghe

înregistrări:

Mihaela Rădescu

lighting design:

Radu Apostol

scenografia:

Alexandru Gorghe

foto:

Agata Tabacu

Recenzii

Alina EpîngeacPărinți și profesori repetenți la materia predată de prezent / Yorick
Read More
Mihaela Rădescu interpretează rolurile tuturor profesorilor din cancelarie şi pe cel al tatălui „elevului problemă” prin intermediul unei lavaliere – distorsionarea vocii este artificiul care oferă convenţia perfect funcţională a spectacolului. […] Performanţa pe care o realizează este cea a măsurii şi a ritmării sentimentelor fiecărui personaj în parte. Deloc ostentativ, elegant şi foarte puternic ancorat în gândul coerent al fiecăruia, condusă de raţiunea filtrată prin sensibilitatea oscilantă de la un caracter la altul, cu o tehnică îmbinată cu emoţie densă, Mihaela Rădescu parcurge acest labirint de acuzaţii, argumente, neputinţe şi tristeţi cu o concentrare lucidă, completată de o asumare până la capăt.
Oana Stoica Școala în șantier / Dilema Veche
Read More
Într-un dreptunghi cu moloz (groapa de nisip din curtea şcolii), în care se ascund manuale, hărţi, instrumente de geometrie, toate vechi, tronează o scară. Este un şantier în care se lucrează, dar nu se finalizează nimic, o imagine corectă pentru învăţămîntul actual. În mijlocul acestui şantier, Mihaela Rădescu este un corp populat de identităţi succesive şi alternative, un muncitor „murdărit“ de prejudecăţi şi presiuni, un Meşter Manole didactic. […] Complexitatea dramaturgică şi dramatică a întregului construct performativ este susţinută prin dexteritatea interpretării, una dintre cele mai bune performanţe actoriceşti ale Mihaelei Rădescu.
Gina ȘerbănescuEfectul de oglindă / Revista Cultura
Read More
Despre recentul spectacol „Limite” de la Replika îmi este aproape imposibil să pretind că aș putea vorbi cu un grad crescut de obiectivitate, pentru că mi-a trezit amintiri puternice despre o perioadă importantă a vieții mele, aceea când eram cadru didactic. Spectacolul a avut într-un procent covârșitor un efect de oglindă asupra mea, am regăsit situații, sintagme și contexte cu care m-am confruntat în acei ani.
Maria Cernat„Limite”, un spectacol despre școală / reteauacritica.artapolitica.ro
Read More
Discuția din debutul spectacolului este terifiantă, în special pentru cineva care a lucrat în învățământ. Acolo știi că ești singur, că nu ai la cine să apelezi. La fel, discuția cu directoarea te răscolește, ca profesor, în special. Directoarea e fosta elevă a profesoarei de română.
Ileana LucaciuLimite / blog
Read More
Ingenioasâ e punerea în scenă a textului de către tegizorul Radu Apostol care propune un … one women-show susținut admirabil de actrița Mihaela Rădescu. Regizorul a gândit subtil, că se pot regăsi într-o singură persoană, majoritatea atitudiniilor și principiilor contradictorii, manifestate de unele personaje. Arhitectul Gabi Albu concepe un decor simplu, dar sugestiv, cu un spațiu de joc îngrădit, cu o podea din pietricele care ascund … cărți […]“LIMITE” e un proiect exemplar de “teatru social”, pe o temă actuală ardentă pentru societatea noastră – starea educației, de importanță majoră pentru viitor
Iulia PopoviciCinci ani cu Replika / Observatorul Cultural
Read More
Limite (text: Mihaela Michailov, regia: Radu Apostol) e, probabil, cea mai spectaculoasă (deși sau tocmai pentru că e un monospectacol – cu o Mihaela Rădescu excepțională) dintre producțiile și coproducțiile de la Replika ce au ca subiect școala românească, în unele situații implicînd și familia – relațiile dintre frați, rolul părinților în procesul educativ, conflictele părinți-profesori și conflictele de încredere și loialitate în triunghiul părinți-copii-educatori.
Teodora GhicaFără limite e haos / Liternet
Read More
Bazat pe un caz real documentat printr-un îndelung proces de echipa spectacolului, Limite oferă o radiografie dureroasă a şcolii româneşti de astăzi, ca organism disfuncţional. Toţi reprezintă un întreg - profesori, elevi, părinţi. Dacă nu se vor încrede toţi în şcoală şi în capacitatea ei de a se schimba în bine şi nu vor munci toţi pentru acest scop, totul va fi fost degeaba.
Previous
Next

|

Nu rata spectacolele viitoare de la Centrul Replika.  Rezervă-ti locul acum >